
Als je bewoners met een dure schuiffolder en een spelletje het belang van betaald parkeren wilt bijbrengen dan ben je heel erg verkeerd bezig. Zie Hagaz!ne
Zie ook Parkeergeldzucht
en DenHaag.Org
Als je bewoners met een dure schuiffolder en een spelletje het belang van betaald parkeren wilt bijbrengen dan ben je heel erg verkeerd bezig. Zie Hagaz!ne
Zie ook Parkeergeldzucht
en DenHaag.Org
Wij wonen op de Laan van Meerdervoort en hadden nooit last met parkeren; altijd ruimte. Sinds betaald parkeren is ingegaan merken wij een verhoogde parkeerdruk. Onze dochter komt elke maandag bij ons eten. Sinds afgelopen maandag moeten wij dit doorgeven aan het IJspaleis: wanneer zij komt en weer doorgeven wanneer zij vertrekt. Alsof ik opeens in een bejaardentehuis woon. Ik vind het van de gekke dat ik aan een instantie moet doorgeven dat ik visite ontvang die met de auto komt.
En dan betreft het mijn eigen dochter nota bene. Ik krijg hier een heel naar gevoel van. Net alsof ik in mijn doen en laten gecontroleerd word. Alsof wij in een politionele staat wonen. En als straks de 80 uren vrij parkeren op zijn, kan mijn dochter voor haar bezoek aan ons en het hieraan gekoppelde gezinsetentje gaan betalen. Het is om gek van te worden in een vrije stad als Den Haag altijd was. Inspraak hebben wij niet gehad. Ja je mocht zeggen wat je te zeggen had met als gevolg dat 80% tegen het betaald parkeren was, maar dat mocht geen enkel effect hebben. Het wordt gewoon doorgedrukt.
De komende gemeenteraadsverkiezingen zal het bestuur merken wat de Hagenaar hierop te zeggen heeft. En niet alleen op het betaald parkeren!
LikeLike
En waarom zou je overal gelijke tarieven heffen? Bezuidenhout mag best goedkoper. DenHaagTeKijk zocht de verschillende tarieven voor je uit. Zie http://denhaagtekijk.blog-city.com/parkeertarieven.htm
LikeLike
REstrictief parkeren met visie? Betalen leidt dat nou tot de beoogde resultaten van de bewoners en autobezitters? Of is het een ordinaire manier om het eeuwige gat in de gemeentebegroting te dempen?
Waar blijven de echte oplossingen? Auto niet meer voor de deur? Maar hoe? Bij de aanschaf krijg je ergens een plek toegewezen, een vergunning (niet voor de deur!). Grote parkeerterreinen buiten de stad? Niets van dat alles. Wel gezeur over aantal parkeerplaatsen bij stedelijke ontwikkeling. Waar blijft die echte visionair en politieke daadkracht? Of toch maar blijven wauwelen en lekker in de auto doortuffen?
LikeLike