Nu kán de HTM eens scoren met een lang verwachte wens van haar passagiers en dan moet ik het van een passagier horen. Lijn 11 ter hoogte van de Conradkade Weimarstraat rijdt weer langs het water richting Haagse Markt en het Station Hollands Spoor. Nadat de tram niet meer reed vanwege de zwakte van de kade en daardoor het gevaar liep in het water van het Verversingskanaal te belanden, zijn de sporen en de dijkconstructie geheel vernieuwd.
Ook de kadewand werd vernieuwd waardoor zij haar karakteristieke wilde begroeiing kwijtraakte. Daar is niet iedereen even blij om. Maar dat tramlijn 11 weer haar vertrouwde route neemt van Scheveningen naar Station Hollands Spoor daar is iedereen blij om. Het mocht dan ook wel een keer na ruim anderhalf jaar van getob met de herstelwerkzaamheden.
Hadden ze nou echt niet een constructie kunnen bedenken zonder betonbouw, ziet er niet uit en past niet in het begin 20e eeuw straat beeld wat daar zou moeten zijn. Waar is het beschermd stadsgezicht?
LikeLike
Na een blik vanaf het water en informatie van Willemsvaart schipper Chris, blijkt de steenconstructie van het schuine deel van de vernieuwde kade voor begroeiing gelukkig open te zijn gehouden. Je ziet duidelijk ruimte tussen de stenen gereserveerd voor plantengroei. En de eerste groene sprieten zijn al zichtbaar. De tijd zal het leren.
LikeLike
lang gewacht stil gezwegen …………………………………. werd wel tijd hoor .
LikeLike
Goed idee Roel dat van dat vroeg naar bed gaan;-)
– The future? … join me! twitter.com/interniek hagazine.nl
LikeLike
Precies Eduard. Elke keer post van de HTM dat de tramlijn is hersteld en dat niet het geval is, behalve op het moment dat de tramlijn wel weer rijdt langs het water over de vernieuwde damwand. Onbegrijpelijk die jongens!
LikeLike
Goh, dit is me ook niet gemeld en dagelijks krijg ik wel de mededelingen van de stremmingen te zien….
LikeLike