Onlangs lag er een onbeduidend lijkend kaartje bij ons in de bus, getiteld dtg. Als ik niet zo nieuwsgierig was, had ik het zó met ander ongewenst drukwerk op de papierstapel bij de lege flessen gelegd. Daar wacht het op de dag van de maand dat het papier in onze wijk wordt opgehaald. Jawel, daar doe ik inmiddels ook aan mee. Niet in de laatste plaats om de lege dozen van internetbestellingen een laatste doel te geven. De kranten, folders en cultuurzak passen er zo lekker in.

De Telefoongids en Gouden Gids worden vanaf dit jaar (2013) niet meer automatisch bezorgd bij huishoudens met NEE/NEE of NEE/JA-sticker op de bus. Als u de papieren gids kosteloos wilt blijven ontvangen, dan vragen wij u zichzelf binnen 14 dagen (..) te registreren.
Het kaartje biedt de mogelijkheid naam, adres, woonplaats en telefoonnummer in te vullen. De tekst is in zo’n klein lettertype gedrukt (6pt.) dat de doelgroep waarvoor het bestemd is dit nauwelijks zonder vergrootglas kan lezen.
- – Je kunt je aanmelden via www.dtg.nl/klantenservice
- – gratis bellen tijdens kantooruren naar 0800-483 52 26
- – de kaart ingevuld en voorzien van een postzegel terug te sturen.
- – vergeet niet het vakje aan te vinken waarmee je aangeeft ieder jaar beide gidsen kosteloos te willen ontvangen.
De onderste, volgens mij, belangrijkste regel is nóg kleiner afgedrukt. Hier staat:
Ps. Als u zich aangemeld heeft voor de papieren telefoongids en u gaat in de toekomst verhuizen dan is het belangrijk dat u ‘deze’ adreswijziging aan ons doorgeeft.
Zouden de papierwoestijnen die tijdens de verspreiding ontstonden nu tot het verleden behoren?
jullie telefoon nummer is niet in gebruik en met de poging contact te maken met http://www.dtg.nl/klantenservice kom ik ook niet verder
LikeLike
Geachte heer Stokman,
Hier moet u niet zijn omdat Hagazine slechts de mogelijkheden vermeldt die zij in een mailing ontving. Dat de telefoonnummers niet werken verbaast mij niets van een organisatie die maar aan rommelt. Hagazine bellen heeft natuurlijk helemaal geen zin. Wij gaan niet de vage beloftes van een commercieel bedrijf proberen waar te maken.
LikeLike
Misschien dat de Video u verder helpt?http://www.youtube.com/watch?v=KW_PISqPRKM&sns=em
LikeLike
Gaarne ontvangen wij de papieren telefoongids :
R.I.I. Spriensma Bregepaad 16 9001 DJ GROU ( 0566 622987 )
Douna Beheer b.v. Strandweg 4 9976 VS Lauwersoog.
LikeLike
Geachte heer Spriensma, deze melding zult u door moeten geven aan http://www.dtg.nl/klantenservice. Ik heb u slechts opmerkzaam gemaakt dat dit kan.
LikeLike