Vandaag woon ik in een nieuwe woning …

Vandaag wenst Ziggo mij veel plezier toe in mijn nieuwe woning! ‘Rondom de oplevering van een nieuw huis’, zo schrijft Ziggo mij, ‘komt er van alles op u af. Er moet veel geregeld worden. Waaronder ook de aansluitingen voor televisie, bellen en internetten. Met één telefoontje is het bij Ziggo geregeld.’ Daar weten wij alles van, zou ik tot Ziggo willen zeggen.

Afijn, om een pijnlijk verhaal kort te maken, in tweevoud krijgen wij een schrijven van Ziggo in onze brievenbus dat beslist niet voor ons is bedoeld. Wij wonen hier al 35 jaar en beschikken over genoemde aansluitingen en wensen die ook te behouden. Het gevaar bestaat echter dat ‘als wij niets van ons laten horen, het liefst vandaag nog, de bestaande Ziggo aansluiting na twee weken na ontvangst van deze brief wordt afgesloten!!

Tegen lokaal tarief meld ik mij met de mededeling dat wij hier al geruime tijd wonen en onze bestaande aansluiting van Ziggo wensen te behouden. Het meisje aan de andere kant van de lijn vraagt (tegen lokaal tarief!) even aan haar chef of dat wel kan. Na enkele ondefinieerbare hits uit het James Last repertoire, meldt het meisje zich met de verontschuldigingen van haar chef. Deze brief, “Oh, ontving u er twee?”, mag ik verscheuren. De chef en zij garanderen mij dat onze bestaande aansluiting ook na twee weken gehandhaafd blijft. De brief (brieven, dus) zijn per abuis aan ons huisadres gezonden. Let wel, de adressering was geheel juist.

2 reacties

  1. Ze zijn gewoon te beroerd om zelf te achterhalen of ze wel de juiste kabels hebben aan- of afgesloten.
    Dit soort brieven worden verstuurd naar woningen waarvan het vermoeden bestaat dat er meerdere huishoudens wonen.
    Als je zelf gaat aanmelden dat je Ziggo hebt, dan kan het best zo zijn dat je al die tijd niet betaald hebt.
    Dan moet je dat niet melden, maar een nieuwe aansluiting aanvragen want dan kunnen ze je die voorgaande perioden niet in rekening brengen en anders krijg je dus een giga-achteraf rekening.
    Wat is er aan de hand?
    Toen Casema de kabels in de grond aanlegde is er voor elke etage van dit soort woningen een kabel aangelegd.
    Op die kabel bevindt zich een zelfklevende sticker met een nummer.
    De laatste 2 nummers komen overeen met je toenmalig afgesloten contract.
    En als je dat contract had dan moest je betalen en hebben ze de juiste kabel met het juiste nummer aangesloten.
    Dus niet.
    Op elke kabel stond signaal, al of niet betaald.
    En heel vaak is gewoon een willekeurige kabel aangesloten waarvan het nummer niet correspondeerde met het contract.
    Hun probleem is dan ook het opschonen van hun bestand.
    Daarom hanteren ze dit als een soort piepsysteem.
    Eigenlijk zouden ze alle kabels van de kasten af willen gooien en dan afwachten wie er zich meldt, en dan binnen kijken welke kabel met welk nummer er nu is aangesloten, om die dan weer van signaal te voorzien.
    Maar zomaar binnentreden mogen ze niet en alles controleren kost ze teveel mankracht en geld. Nog afgezien van de klachten van al die mensen die onterecht afgesloten worden.
    Daarom dit zogenaamde “verkeerd” bezorgen van brieven, want er zullen er heus wel meer dan genoeg zich aanmelden en dat betekent meer winst (of minder verlies).

    Like

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.