Bepaalt de regio bus- en tramhaltes in de stad?

‘Wij werken aan een duurzame internationale Metropoolregio, waarin bewoners en bedrijven zich optimaal kunnen ontplooien, internationale bezoekers zich welkom voelen en belangrijke bestemmingen eenvoudig en prima bereikbaar zijn.’

Zie hier de indrukwekkende introductie van de Metropoolregio Rotterdam – Den Haag (MRDH). Een fraaie prent van het Manhattan aan de Maas hoort daar natuurlijk bij. MRDH is de opdrachtgever van het plaatsen van de nieuwe abri’s, je weet wel de nieuwe kwetsbare en zitplaatsarme wachthuisjes van bus- en tramhaltes bij jou om de hoek. Ik krijg daar een beetje ‘Nederland-Brussel gevoel’ bij.

IMG_0528reizigersinformatie is te kostbaar om in bus- en tramhokjes te plaatsen; het palenwoud neemt verder toe

Eerder verbaasde het mij al waarom de elfhonderd perfecte halteplaatsen van de HTM met passagiersinformatie geruimd moesten worden voor een saai, grijs en kwetsbaar model dat zo uit de periode Nieuwe Zakelijkheid kan komen. Nu blijkt dat de opdrachtgever ergens in Rotterdam huist. Wij geven onze macht over bushokjes dus ook al uit handen. Niet alleen North Sea Jazz verdween naar Rotterdam maar nu ook al de inrichting van de tram- en bushaltes! In de nieuwe abri’s kunnen geen elektronische informatieborden worden geplaatst. Wel aan een paal in de buurt. Is leuk als het regent en het is een ongewenste uitbreiding van het bestaande palenwoud.

Wat is dat toch met onze bestuurders? Wat voor gouden bergen wordt hen beloofd dat zij Haagse cultuur en nu weer comfort zo makkelijk uit handen geven?

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.