Ik denk dat de HTM net zo verrast was als ik toen alle wachthokjes van tram en bus plaats moesten maken voor nieuwe. Wat was er mis mee? Ook de honderden meters glanzende roestvrijstalen balustrades met glasbeplating werden vervangen voor somber grijs lakwerk.
Nu krijgt de HTM de schuld ervan dat zij de reizigersinformatie zijn vergeten bij het nieuwe abri ontwerp. Maar de werkelijke schuldige is de Gemeenteraad die gedeeltelijk eigenaar is en via de Metropoolregio Rotterdam – Den Haag ook opdrachtgever!?! In haar tomeloze wijsheid bemoeit dit binnenstedelijk orgaan zich nu ook met de keuze van nieuwe wissels, onderhoudskwesties en dienstregelingen. De rapen zijn gaar!
Voor buitenstaanders onbegrijpelijk dat de samenwerking met Publex werd beëindigd en voor drie verschillende partijen werd gekozen.
De Metropoolregio neemt alles voor haar rekening nou ja, figuurlijk dan want de reiziger jij en ik betalen natuurlijk. Wij zijn het kind van de rekening! Zeker nu de elektronische reizigersinformatie is vergeten. En waar deze wél aanwezig is, zie ik vér buiten de halte een armzalig LCD schermpje hangen aangedreven door een zonne-paneeltje.
ver, heel ver in de verte hangt een lcd schermpje waarop de reizigersinformatie is te zien …
Het is net of ik bij een halte in een Oost-Europees dorp sta. En dat terwijl ik tot voor kort steeds trotser werd op de fraaie tram- en bushalte inrichting. Ik dacht dat de volgende stap een koffie-unit zou zijn …
heel in de verte hangt de reizigersinformatie van deze bushalte …
Ik vind dat de HTM het helemaal voor het zeggen moet hebben, zeker nu straks ook wissels, onderhoud en dienstregelingen in onervaren handen dreigen te komen.
zie ook dit filmpje van Michel Rogier over het onveilige dak waaronder passagiers moeten wachten
Het hokje lijn 17 bij de hoek Groot Hertoginnelaan is vandaag aangepakt. Er stond zelfs een verkeersregelaar bij, maar onduidelijk welk bedrijf het nu opkalefaterde….
LikeLike
Geduld is een schone zaak? Dan kan je als het om de overheid gaat wel eeuwig blijven wachten…
LikeLike
Het kost allemaal niets, en als ’t nou een verbetering is die brood nodig was? Wat was er mis met de oude tramhaltes? Weggegooid geld is het. En geduld, heer akbarsim is ’n schone zaak 😀
LikeLike
Elke verbetering is achteruitgang ,kwalijke zaak
LikeLike
Kom je bij de halte, geen elektronische informatie dus kijken op de dienstregeling. Pech, 3 minuten te laat. Dan maar lopen naar de volgende halte want van een kwartier stilstaan krijg je het koud. Net 50 meter gelopen en ja hoor, daar komt de tram alsnog…….Gemist dus Grrrrrrr!!!
LikeLike