Vanaf 1 juli 2017 betaalt u € 2.50 per maand meer voor uw abonnement.
Met deze klantonvriendelijke boodschap komt Ziggo vanochtend mijn digitale brievenbus binnenwandelen. De brutaliteit om de verhoging van abonnementskosten op deze manier aan te kondigen is werkelijk ongekend. Het is de macht van de grootste die dit ongestraft toestaat.
Maar coulant als Ziggo is, kun je je abonnement naar aanleiding van deze prijsstijging kosteloos opzeggen tot 1 juli 2017. Dat is toch wel weer aardig van ze.
KPN (inclussief Telfort en XS4all) hebben eerder ook aangekondigd de abonnementsprijzen met circa 2,5 euro per maand op te schroeven. Toevallig per 1 juli. Zal me niet verwonderen als Online (die voor mij toch al duurder was dan Telfort) en Tele2 ook de prijzen gaan ‘aanpassen’. Zelf heb ik alleen VDSL (40/9) en onbeperkt bellen en kijk zo al jaren ondemand. Ik ben al bij de kabel vertrokken toen we hier een zeer belabberde UPC met veel te hoge internet-kosten hadden. Misschien is het nu wel mogelijk bij Ziggo om geen RTV-kanalen af te nemen, maar dan nog zal het duurder zijn dan wat ik nu betaal. (was 31,5 en wordt 34 inclussief beltikken naar mobiele nummers.) Zelf kijk ik vooral naar de VPRO en bijvoorbeeld Frontline van WGBH dat op geen Nederlandse kabel te vinden is.
LikeLike
Ik ga nu eindelijk opzeggen. Teveel storingen, spam……slechte WIFI en dan nog een verhoging!!
LikeLike
Ik heb Ziggo direct gedag gezegd.
Wel bleef ik dagelijks onzinnige reclame van hen ontvangen.
Blijkbaar moeten de abonnee’s daar no voor gaan betalen.
Vriendelijke groet,
LikeLike