Zand voor de deur betekent tegenwoordig ondergrondse oorlog tussen providers. Ze kondigden het al aan op borden, in folders, spotjes noem maar op. Internetsnelheden buitelden over elkaar heen. Niets doen, kan eigenlijk niet meer want dat gaat je geld kosten. Belangrijkste van alles is dat je verbinding in stand blijft en dat is op het moment niet. Ze zijn aan het rommelen in ons kastje buiten.

De monteur reed alweer weg nadat hij het kastje gesloten had onder toezegging dat ze ermee bezig zijn. Ziggo meldt dat
Startdatum: 3 februari 2020
Einddatum: 7 februari 2020
Werktijden: Op werkdagen van 6.00 tot 17.00 uur.
Onderbreking van uw verbinding: Op één van deze dagen een paar keer een korte onderbreking, en op diezelfde dag één keer een paar uur lang. Om veilig te werken moeten we namelijk soms de stroom van de kast halen. We zorgen er in ieder geval voor dat alles ’s avonds en in het weekend gewoon werkt.
Mij werd dus verteld dat ze gisteren zouden werken en dat werd vandaag (“dat is zo gepland meneer” tussen acht en vier derhalve geen internet. Probeer ik verhaal te halen bij Ziggo, krijg ik via het in de email genoemde nummer mijn telefoonprovider (biet Ziggo) aan de lijn, en op hun website ontkennen ze dat op mijn adres een aansluiting is. Maar hey, het werkt weer.
LikeLike
Sinds een tijdje moet ik achter mijn postcode een aanvullende code invullen waarschijnlijk in vooruitzicht dat onze grote huizen worden opgedeeld in meer adressen. Als ik die code niet invul kennen ze mij niet en heb ik geen internet terwijl ik al sinds hun bestaan bij Ziggo abonnee ben. Waarschijnlijk is dat ook bij jou het geval. Ik heb het al eerder beschreven onder het kopje https://hagazine.nl/2013/12/01/vandaag-woon-ik-in-een-nieuwe-woning/ lees dit aandachtig anders zit je na twee weken zonder aansluiting.
Niek ‘t Hart hagazine.nl
>
LikeLike